Pola Komunikasi Organisasi dalam Meningkatkan Kinerja Karyawan di Diskominfotik Kabupaten Blitar

Authors

  • Khansa Mahardika Mulyono Universitas Islam Balitar, Blitar
  • Yefi Dyan Nofa Harumike Universitas Islam Balitar, Blitar
  • Nik Haryanti Universitas Islam Balitar, Blitar

DOI:

https://doi.org/10.62383/desentralisasi.v1i4.107

Keywords:

Communication Patterns, Organizational Communication, Performance Improvement

Abstract

Effective communication is communication that can produce a change in attitude in each individual which is visible in a communication. This research uses a qualitative approach, with data collection techniques carried out using three techniques which include interviews, documentation, and observation or security. The research was carried out by going directly to the Blitar Regency Communication, Informatics and Statistics Service which is located on Jalan Sudanco Supriyadi Number 17, Bendogerit, Sananwetan District, Blitar City, East Java. The results of this research are based on a series of analysis processes from interview data, observation and documentation, showing that effective organizational communication patterns are very important in improving employee performance at the Blitar Regency Diskominotics. By implementing clear and transparent vertical communication, both from top to bottom and from bottom to top. Meanwhile, supporting and inhibiting factors, organizational communication patterns have a significant impact on improving employee performance. Supporting factors such as continuous training, positive work environment, constructive feedback.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Anggraeni. (2021). Metode Penelitian. Repository.Iainpare, 32–41.

Azwina, D., & Yusuf, S. (2020). Pengaruh Komunikasi Organisasi Terhadap Kinerja Karyawan Pada Pt. Gapa Citramandiri, Radio Dalam – Jakarta Selatan. Jurnal Disrupsi Bisnis, 3(1), 28–43.

Gustiana, L. (2022). Meningkatkan Kinerja Karyawan Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik Universitas Medan Area Medan Pt . Perkebunan

Nusantara Iv Ajamu Disusun Untuk Memenuhi Persyaratan Memperoleh Gelar Sarjana Strata 1 Fakultas Ilmu Sosial Dan Ilmu Politik Program Studi Il.

Hawa, F. (2020). Komunikasi Organisasi Yayasan Masjid Nasional Al-Akbar Surabaya. 8–

Http://Etheses.Iainkediri.Ac.Id/743/

Margareth, H. (2017). No Title طرق تدريس اللغة العربية. Экономика Региона, 9(1), 32.

Maryuni, S. (2016). Kinerja Organisasi Publik Dalam Memberikan Pelayanan Kepada Publik. (Proyeksi Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial Dan Humaniora Proyeksi Jurnal Ilmu-Ilmu Sosial Dan Humaniora (E-Journal)), 21(1), 1–13.

Mohanty Et Al., 2005. (2016). Peranan Komunikasi Dalam Pendidikan. Pengaruh Penggunaan Pasta Labu Kuning (Cucurbita Moschata) Untuk Substitusi Tepung Terigu Dengan Penambahan Tepung Angkak Dalam Pembuatan Mie Kering, 15(1), 165–175.

Rochman, S. (2021). Hambatan Komunikasi Organisasi (Studi Kasus Lpp Tvri Stasiun Bengkulu). Http://Repository.Iainbengkulu.Ac.Id/Id/Eprint/5939

Sigourney, R. B. (2022). Uji Keabsahan Data, Content Analysis Dalam Penelitian Kualitatif.

Silaen, N. R., Syamsuriansyah, S., Chairunnisah, R., Sari, M. R., Mahriani, E., Tanjung, R., Triwardhani, D., Haerany, A., Masyruroh, A., & Satriawan, D. G. (2021). Kinerja Karyawan.

Silas, B., Adolfina, & Lumintang, G. (2019). Pengaruh Motivasi, Pengembangan Karir, Dan Kompensasi Finansial Terhadap Kinerja Karyawan Pt. Marga Dwitaguna Manado. Jurnal Emba: Jurnal Riset Ekonomi, Manajemen, Bisnis Dan Akuntansi, 7(4), 4630–4638.

Wahyuni, Y., & Pithaloka, D. (2022). Komunikasi Organisasi Dalam Meningkatkan Kinerja Pegawai Pada Kantor Camat Kecamatan Seberida Indragiri Hulu. The Journal Of …, 1(1), 30–40.

Yuliarti, D. L., & Anggriani, I. (2015). Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kinerja Pegawai Pada Dinas Pendapatan, Pengelolaan Keuangan Dan Aset (Dppka) Kota Bengkulu. Ekombis Review: Jurnal Ilmiah Ekonomi Dan Bisnis, 2(1), 122–138.

Yusri, A. Z. Dan D. (2020). Jurnal Ilmu Pendidikan, 7(2), 809–820

Published

2024-09-13

How to Cite

Khansa Mahardika Mulyono, Yefi Dyan Nofa Harumike, & Nik Haryanti. (2024). Pola Komunikasi Organisasi dalam Meningkatkan Kinerja Karyawan di Diskominfotik Kabupaten Blitar. Desentralisasi : Jurnal Hukum, Kebijakan Publik, Dan Pemerintahan, 1(4), 01–06. https://doi.org/10.62383/desentralisasi.v1i4.107

Similar Articles

You may also start an advanced similarity search for this article.